BİR BAKIŞ HİKAYESİ: 4 FOTOĞRAF SANATÇISI, 4 SERGİ

BİR BAKIŞ HİKAYESİ: 4 FOTOĞRAF SANATÇISI, 4 SERGİ

BİR BAKIŞ HİKAYESİ: 4 FOTOĞRAF SANATÇISI, 4 SERGİ

“FRANSA’DA TÜRKİYE’NİN YÜZLERİ” 
Ahmet Sel
...
 
“Fransa’ya 70’li yıllarda gittiler. Bazıları yasal yollardan, bazıları da sahte turist veya kaçak olarak... Yeni ve daha iyi bir yaşam için boydan boya Avrupa’yı aştılar. 
Biraz para biriktirelim, döneriz, dediler. Eninde sonunda bir ev, bir traktör, bir otomobil parası... Sonra yine memleket toprağı. Ama iş o kadar kolay değildi. Yıllar geçti, göçmenlerin büyük bir çoğunluğu Fransa’da kaldı. 
 
Bugün onlar doğal olarak hem Türkiye’nin hem de Fransa’nın bir parçası”.
...
 
“ANNE, ANNELER” 
Lâm Duc Hiên
 
Hiên Lâm Duc kişisel projeleri ve basın ya da STK’ların istekleri doğrultusunda dünya’nın dört bir yanında, duyarlı ve toplumsal olaylara adanmış bir biçimde fotoğraf çalışmalarına başlar. 
 
Romanya, Rusya, Bosna, Çeçenistan, Ruanda, Güney Sudan ve bilhassa 25 yıldan bu yana tümünü arşınladığı Irak’ta, XX. ve XXI. yüzyılın başlıca savaşlarının, sivil halkların üzerindeki etkilerine tanıklık etmiştir.
 
Doğal kaynakların korunması için sorumluluk yüklenerek, günümüz dünyasının dönüşümünün Mekong ve Nijer nehirlerinin doğasına etkilerini belgelemiştir.
...
 
“TUR ABDİN: KULLARIN DAĞI ”
Saima Altunkaya
 
Saima Altunkaya Paris’te yaşayan ve çalışan Alman-Süryani bir fotoğraf sanatçısıdır. 
 
Kariyerinin başlangıcında, moda dergileri ve reklam kampanyaları için fotoğrafçı olarak kendini tanıtır ve 2014 yılında Cannes’da gerçekleşen Uluslararası Moda Fotoğrafçılığı Festivali’nde ödül alır. İş seyahati sebebiyle sanatçı 2013 yılında, ailesinin doğduğu topraklar olan Türkiye’nin güneydoğusundaki Dicle nehrinin üst kısımlarındaki kireçtaşı sıradağları Tur Abdin’e gider. Hala az sayıda Süryaniye, eski bir halkın mirasçılarına ve Hıristiyanlığı benimseyen ilk halklardan birine ev sahipliği yapmaktadır.
 
Bu yolculuk hayatını değiştiren manevi bir uyanıştır. Kökenleri ve aile geçmişiyle ilgili yoğun bir yüzleşme süreci başlamış ve kimliğini yeniden keşfetmiş, kabul etmiş olması, onu moda fotoğrafının güzel görünümünden Tur Abdin’in fotoğraf belgelerine götürmüştür. 
 
Figaro, Revue 21, Codex Magazine ve daha pek çok gazete ve dergide tanınmış gazetecilerle bölge hakkında haber yapmaya başlayarak, Tur Abdin bölgesinin kalan kültürel mirasını, oranın sakinleriyle birlikte fotoğraflamayı amaçladı. Yıllarca süren terk ve yıkımdan sonra geriye kalanları fotoğraflarıyla görmek ve korumak istiyor.